Verzekerden hadden tot 1 februari 2016 weer de mogelijkheid over te stappen naar een andere zorgverzekeraar. Ruim 1 miljoen Nederlanders, ofwel 6,2% van de verzekerden koos voor een andere zorgverzekeraar.
De mobiliteit is dit jaar na 7 jaar gedaald. De zorgverzekeraars met de minst concurrerende premiestelling hebben de meeste verzekerden verloren.
Het aantal verzekerde dat kiest voor een relatief goedkope internet of budget-zorgverzekering is verder gestegen. Het aantal collectief verzekerden is afgenomen, veroorzaakt door een daling binnen het segment werkgeverscollectiviteiten.
In tegenstelling tot de dalende trend van voorgaande jaren is het aantal verzekerden zonder vrijwillig eigen risico dit jaar stabiel gebleven en is het aantal verzekerden met een aanvullende verzekering zelfs licht toegenomen.
De reclamebestedingen van de zorgverzekeraars zijn dit jaar met 54 miljoen euro gelijk gebleven ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit het jaarlijkse mobiliteitsonderzoek van BS Health Consultancy.
Lees hier het volledige artikel.