Op 1 augustus van dit jaar is de GezondheidsBon geïntroduceerd. Met de nieuwe cadeaubon is een platform ontwikkeld, waar vraag en aanbod van producten en diensten die een gezonde levensstijl ondersteunen bij elkaar komen.
De initiatiefnemers van de GezondheidsBon creëren hiermee een nieuwe manier die actief bijdraagt aan een gezonde levensstijl. Het productaanbod varieert van voeding tot sport & beweging en van medisch tot boeken & magazines. Het feit dat een gezonde manier van leven voor iedereen betaalbaar blijft speelt hierbij een belangrijke rol. Omdat in de afgelopen jaren erg veel bezuinigd is in de zorg, verschuift de maatschappelijke focus van reactief naar preventief handelen. Mensen zijn steeds bewuster bezig met gezond eten, voldoende bewegen en tijdig ontspannen.
“De GezondheidsBon is een middel dat vraag en aanbod van gezonde producten en diensten dichter bij elkaar brengt”, aldus Ruud van Tol, samen met Thijs Buur initiatiefnemer van de nieuwe cadeaubon. “Het idee van de GezondheidsBon is mede ontstaan om mensen en bedrijven te stimuleren om actief en bewust bezig te zijn met een gezonde levensstijl. We willen met de GezondheidsBon op een toegankelijke en leuke manier een bijdrage leveren aan deze gezonde manier van leven”. De oprichters verwachten dat de vraag naar gezonde producten en diensten verder gaat toenemen. “Door het aanbod hiervan te centraliseren willen wij tegemoetkomen aan deze vraag”.
Lees hier het volledige artikel.