‘Leven staat stil’.
Ingrid Staal (62) wil van haar bril af en spaart jarenlang voor een kostbare lensimplantatie. Maar wanneer die operatie eenmaal is uitgevoerd, is haar zicht juist verslechterd. De kliniek laat niet van zich horen. Waar doe je je beklag als een niet-medisch noodzakelijke ingreep mislukt?
Ingrid heeft haar zinnen gezet op een behandeling van 3.000 euro. Ze wil voorzetlenzen. Dat zijn lenzen waardoor je geen bril of contactlenzen meer nodig hebt. De voorzetlens wordt tussen het hoornvlies en je eigen ooglens geplaatst. Het valt onder niet-verzekerde zorg. De eerst lens wordt op 28 oktober 2023 geplaatst. Ingrid merkt al snel dat er iets niet goed zit.
EyeScan, dat de ingreep uitvoert, wil Ingrid helpen. Ze krijgt een noodbril mee en het linkeroog wordt gelaserd. “Dat gaf iets verbetering, maar mijn zicht bleef wazig. Ook kreeg ik droge ogen.” Ingrid wil de oogarts spreken die de behandeling heeft uitgevoerd, maar Eyescan helpt haar niet verder. Ook niet als haar huisarts zich ermee bemoeit.
Lees hier het volledige artikel.
