Zorgaanbieders geven aan dat ze in hoge mate tevreden zijn over hoe het proces van zorginkoop door de zorgkantoren wordt ingevuld. In vergelijking met vorig jaar is de tevredenheid toegenomen.
Dit blijkt uit onderzoek, in opdracht van de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN), naar de ervaringen met de inkoop van zorg en ondersteuning voor 2019 voor mensen met een beperking.
De afspraken over kwaliteit, de meerzorg en de persoonsvolgendheid zijn de onderwerpen waar men het meest tevreden over is. Voor kwaliteit geldt dat dit jaar voor het eerst de dialoog over het kwaliteitsrapport wordt gevoerd. De manier waarop zorgkantoren dit oppakken, wordt, door de zorgaanbieders die dit gesprek al gevoerd hebben, als positief en open ervaren. Geen van de respondenten heeft ervaren dat er sprake is van een beoordelend karakter.
Dit blijkt uit onderzoek, in opdracht van de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN), naar de ervaringen met de inkoop van zorg en ondersteuning voor 2019 voor mensen met een beperking.
Lees hier het volledige artikel.