Met ingang van 20 juni 2016 is er een telefoonnummer beschikbaar voor alle vragen die er leven als gevolg van het tekort aan schildkliermedicijn Thyrax.
Schildklierpatiënten die moeten overstappen van Thyrax op een alternatief middel vinden dit vaak spannend en zitten met veel vragen of zorgen. Patiënten konden hun vragen al mailen naar steunpunt@schildklier.nl.
Vanaf 20 juni 2016 is het ook mogelijk om te bellen met telefoon: 0800-7055 (gratis).
De beltijden zijn:
• maandag van 13.00 – 16.00 uur
• donderdag van 19.00 – 21.00 uur
• Medio juli is het nummer ook op dinsdag- en vrijdagmiddag bereikbaar. Dit zal op onze website worden vermeld.
• maandag van 13.00 – 16.00 uur
• donderdag van 19.00 – 21.00 uur
• Medio juli is het nummer ook op dinsdag- en vrijdagmiddag bereikbaar. Dit zal op onze website worden vermeld.
Deskundigheid
Speciaal opgeleide vrijwilligers van SON beantwoorden zoveel mogelijk de vragen van patiënten, met aandacht voor ieders persoonlijke situatie. Zij beschikken over veel kennis rondom de schildklier en de medicatiewissel. Weten zij niet direct een antwoord op een vraag? Dan leggen zij deze voor aan deskundigen, zoals de artsen van de Medisch-wetenschappelijke Adviesraad van SON, de Nederlandse Vereniging voor Endocrinologie, het Centrum ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) of de KNMP. Zodoende kunnen zij alsnog alle vragen voorzien van een gedegen antwoord.
Speciaal opgeleide vrijwilligers van SON beantwoorden zoveel mogelijk de vragen van patiënten, met aandacht voor ieders persoonlijke situatie. Zij beschikken over veel kennis rondom de schildklier en de medicatiewissel. Weten zij niet direct een antwoord op een vraag? Dan leggen zij deze voor aan deskundigen, zoals de artsen van de Medisch-wetenschappelijke Adviesraad van SON, de Nederlandse Vereniging voor Endocrinologie, het Centrum ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) of de KNMP. Zodoende kunnen zij alsnog alle vragen voorzien van een gedegen antwoord.
Lees hier het volledige artikel.