Zorgverleners sturen regelmatig rekeningen die niet kloppen. Het vermoeden bestaat dat meer wordt gefactureerd dan aan zorg is geleverd. Wie naar aanleiding van foute declaraties belt met zijn verzekeringsmaatschappij krijgt meestal het verzoek zelf contact met de zorgverlener op te nemen. Dat blijkt uit onderzoek van TC Tubantia.
Meldingen
Na een oproep in de krant en op de website kwamen binnen 3 dagen 11 meldingen van verzekerden binnen. Haaksbergenaar Henk Scheggetman kreeg door ziekenhuis MST een consult in rekening gebracht welke hij ruim voor genoemde datum had afgezegd. Rolf Pieter uit Holten ontving van zijn fysiotherapeut een factuur voor twee behandelingen op één dag.
Omgekeerde wereld
Verzekerden verbazen zich dat verzekeraars niet standaard zelf in actie komen na een melding. „De omgekeerde wereld. De zorgverlener krijgt waarschijnlijk teveel geld, maar ik moet er zelf achteraan”, zegt Rolf Pieter. Menzis erkent dat medewerkers ten onrechte mensen van het kastje naar de muur hebben gestuurd. Als gevolg van de bevindingen in de krant is personeel opnieuw geïnstrueerd.
Lees hier het volledige artikel.