Even een chippie voor de tv, of een snoepje in de auto. Een lekker tussendoortje nemen we maar al te graag. Toch blijkt uit nieuw onderzoek van het Voedingscentrum dat twee derde van de Nederlanders graag minder wil snoepen of snacken, maar niet goed weet hoe ze dat het beste kunnen doen.
“Mijn leidraad? Hoe mooier de verpakking, hoe ongezonder het product.”
Uit recent onderzoek van het Voedingscentrum blijkt dat 19 procent van de Nederlanders al begonnen is minder te snoepen en te snacken, 27 procent is het van plan en 18 procent wil het wel, maar start nog niet meteen. De omgeving waar mensen zich in bevinden, speelt hierbij een grote rol.
Liesbeth Velema, gedragsexpert bij het Voedingscentrum, legt uit: “Wat we tegenkomen in onze omgeving is vaak zo lekker, dat we het maar moeilijk kunnen weerstaan.” “Hierdoor worden we verleid een ongezonde snack te kiezen in plaats van een gezonde: er is simpelweg te veel aanbod. Het lijkt daarmee ook de norm.
Lees hier het volledige artikel.