Status van contractering tijdens overstapperiode moet duidelijker

Consumenten hebben bij het kiezen van een passende zorgverzekering duidelijke informatie nodig. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) ziet dat zorgverzekeraars zich op dit punt verder kunnen verbeteren.
Tijdens de overstapperiode kunnen zij nog duidelijkere informatie geven over met welke zorgaanbieder er afspraken zijn gemaakt over de vergoeding van zorg. Als dit niet verbetert, gaat de NZa over tot formele handhaving.

Deze conclusie volgt uit de beoordeling van een handhavingsverzoek van de Consumentenbond. Hierin vraagt zij de NZa op te treden tegen zorgverzekeraars vanwege de, volgens de Consumentenbond, gebrekkige informatieverstrekking tijdens de overstapperiode.

Verzoek grotendeels afgewezen
De NZa wijst het handhavingsverzoek op de meeste punten af omdat er geen sprake is van overtreding van de wet. Op het punt van bruikbare informatie is de NZa het eens met de Consumentenbond dat dit duidelijker kan.

Lees hier het volledige artikel.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.