Verpleegkundigen reageren geschokt en boos op berichten van de Consumentenbond, die stellen dat de kwaliteit van de thuiszorg ondermaats is.
Het nieuws dat de Consumentenbond 2 augustus naar buiten bracht kwam hard aan bij veel verpleegkundigen in de thuiszorg.
Ongenuanceerde berichtgeving
‘Acht uur ’s ochtends, en ik stap bij een echtpaar het appartement binnen. De televisie staat op standje oorverdovend en de slechte berichten knallen zo door mijn trommelvlies mijn brein binnen: “Thuiszorg nieuwe instellingen bij controle vrijwel altijd ondermaats.” Paf. Dat was het bericht en daarmee moesten we het doen. Ik kijk meneer naast me vol ongeloof aan.’ Zo begint de blog van ‘Zuster Esmée’, waarin zij haar frustratie uit over hoe de media het nieuws van de Consumentenbond brengen.
Ongenuanceerd nemen veel media de kop van de Consumentenbond over, stelt Esmée terwijl het onderzoek betrekking had op een selectie van nieuwe thuiszorgaanbieders.
Voorbarige conclusies
Zuster Esmée is niet de enige die zich stoorde aan de berichtgeving. ‘Het is schrijnend dat bij de genoemde en onderzochte organisaties de veiligheid en kwaliteit slecht is.’
Lees hier het volledige artikel.