Het is slecht gesteld met de online vindbaarheid van websites van apothekers. Nog niet de helft heeft een actieve website Dat blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl. Dit terwijl de maatschappij digitaliseert en het voor apothekers net zozeer als andere sectoren geldt dat het aanbieden van een online dienstverlening steeds belangrijker wordt, bijvoorbeeld voor het online vragen stellen over medicatie.
Zeker wanneer men overdag werkt, biedt de mogelijkheid om online vragen te stellen of recepten aan te vragen na een uitkomst. Maar het blijkt allerminst vanzelfsprekend dat apotheken deze mogelijkheid aanbieden. In totaal werden 2.651 apotheken uit de database van Telefoonboek.nl onderzocht op het hebben van een werkende website. Hierbij werden bedrijven in het bezit van een URL, maar zonder werkende webpagina als ‘niet werkend’ meegeteld.
Uiteindelijk bleken slechts 1281 apotheken een werkende website te hebben, ofwel 48,3 procent. Dat betekent dat nog minder dan de helft van de Nederlandse apotheken online vindbaar is via een website. Als nuancering stelt Telefoonboek.nl dat apotheken zonder werkende website ook online actief kunnen zijn via social media of via bedrijfsvermeldingen. Toch lijkt er voor het merendeel van de Nederlandse apotheken nog een slag te slaan als het aankomt op het hebben van een goede en werkende bedrijfswebsite.
Lees hier het volledige artikel.