CZ heeft een half miljoen euro geïnvesteerd in de ontwikkeling van zorgrobot Rose. De zorgverzekeraar heeft daardoor 43 procent van de aandelen in handen, meldt website Cursor.
Telefonische controle na operatie soms optie
Voor bepaalde groepen patiënten voldoet een telefoontje als postoperatieve controle. Dit stellen Kimberly Hwa en Sherry Wren op basis van een studie bij 141 poliklinische patiënten die een laparoscopische cholecystectomie of een liesbreukoperatie ondergingen.
Keuzehulp osteoporose (botontkalking) – het voorkomen van botbreuken
De keuzehulp is voor u bedoeld als: u een verhoogde kans op botbreuken heeft en/of osteoporose (botontkalking) heeft. Dit kan uw huisarts of specialist vaststellen. U ouder bent dan 50 jaar en een bot heeft gebroken en u wilt weten wat u kunt doen om te voorkomen dat u weer een bot breekt.
Bedrijf helpt patiënt met testmedicijn aan te vragen
Patiëntenverenigingen zijn, op een enkele uitzondering na, fel gekant tegen het beschikbaar stellen van testmedicijnen voor uitbehandelde patiënten. Zij vinden dit initiatief van het commerciële patiëntenplatform MyTomorrows ‘gevaarlijk’, ‘verwarrend’ en ‘onnodig’.
Hoe ziet jouw toekomstbeeld van de zorg eruit in 2025?
Zie jij het al voor je? In de nabije toekomst zijn er minder zorgvoorzieningen en moeten we meer voor elkaar gaan zorgen. Is straks iedereen zorgverlener? Hoe gaan we dat doen? Hoe stemmen we de zorg af tussen professionele zorgverleners en mantelzorgers, vrijwilligers, familie, vrienden en buurtgenoten?