Nierstichting lanceert nieuwe campagne gericht op minder zout

Ongeveer 85% van de Nederlanders krijgt te veel zout binnen, vaak zonder het zich te realiseren. Alledaagse producten uit de supermarkt bevatten veel meer zout dan mensen vaak denken.

Vleeswaren, kant-en-klare vleesvervangers, kaas, sauzen, smaakmakers en bewerkt vlees dragen in grote mate bij aan de te hoge gemiddelde zoutinname. Wanneer mensen deze producten minderen, wordt al snel resultaat geboekt. Om mensen bewust te maken om met minder zout lekker gezond te eten lanceert de Nierstichting vandaag de campagne ‘Goed of zout?’.

“Wel 80 procent van het zout dat je eet, komt uit dagelijkse producten die je in de supermarkt koopt. Veel producten bevatten veel zout. Ook de dagelijkse boodschappen, zoals hartig broodbeleg en kant-en-klare vleesvervangers, waarvan mensen het niet verwachten. Dat telt snel op én kan ongemerkt je nieren beschadigen”, aldus Annemiek Dorgelo, programmamanager preventie Nierstichting.

Lees hier het volledige artikel.