‘Niemand wil in de rij staan bij de apotheek’

,,Pfff, wat duurt dat lang.’’ Het is een veelgehoorde verzuchting in de apotheek. De farmaceuten zetten daarom nu alles in het werk om de wachttijden in hun zaken sterk te verminderen. ,,Klanten staan gelukkiger bij de balie’’, vertelt één van de apothekers.

,,Deze apotheek heeft een enorm lange wachttijd. Ik trek altijd een nummertje en ga dan boodschappen doen bij de supermarkt. Als ik terugkom ben ik nog niet aan de beurt!’’

Een vaste klant van een apotheek in één van de Dordtse wijken steekt haar ergernis niet onder stoelen of banken als ze haar farmaceut beoordeelt op de Zorgkaart Nederland. Bij andere apotheken in Dordt en omgeving is het de meest gehoorde klacht bij beoordelingen.

De patiëntenfederatie Nederland, die de Zorgkaart heeft bedacht, constateert dit ook. ,,Apotheken die willen werken aan hun klanttevredenheid, doen er goed aan om vooral de wachttijd en de bejegening aandacht te geven’’, zo klonk het bij publicatie van de Zorgkaart. Dat advies hebben veel apothekers in deze regio ter harte genomen.

Lees hier het volledige artikel.