Heb je een vraag of probleem die te maken heeft met je beperking? Stuit je bijvoorbeeld op problemen bij je aanvraag van voorzieningen voor thuis, op school of op het werk? Of stuit je op een ander probleem dat je belemmert om gewoon als ieder ander mee te kunnen doen?
Vanaf januari kun je terecht bij het Meldpunt Ieder(in). Onze meldpuntmedewerkers helpen je graag verder op weg.
Het meldpunt van Ieder(in) is telefonisch bereikbaar op
– dinsdag van: 10 – 12 uur en 14 – 16 uur
– donderdag van: 10 – 12 en 14 – 16 uur
– en vrijdag van: 10 -12 uur.
Het telefoonnummer is 085 – 400 70 22.
Je kunt het meldpunt ook mailen: meldpunt@iederin.nl.
Verder op weg helpen
De medewerkers van het Meldpunt Ieder(in) helpen je verder op weg. Ze zijn goed op de hoogte van de wet- en regelgeving. Ze weten goed welke rechten je hebt (en welke niet) en bij welke instantie je moet aankloppen. Ook kunnen ze je advies geven over het indienen van een bezwaar of een klacht.
Belangrijke signalen
Ieder(in) registreert alle vragen en problemen die bij het meldpunt binnenkomen. We doen dat volgens de regels van de privacywet (kan ook anoniem). Knelpunten en problemen die mensen in het dagelijks leven tegenkomen, zijn voor ons belangrijke signalen. Deze signalen gebruiken wij anoniem in onze lobby. Je kunt het meldpunt daarom ook bellen als je alleen iets wilt melden.
Alle levensterreinen
Mensen met een beperking of chronische ziekte moeten kunnen rekenen op zorg en ondersteuning op maat en ze moeten vrij kunnen kiezen hoe ze willen wonen, leren, werken, reizen en recreëren. Het meldpunt van Ieder(in) staat daarom open voor vragen en signalen die te maken hebben met alle levensterreinen.
Bron: IederIn