Gisteren is de meldactie Krijgt u de zorg waar u recht op heeft? gestart. Verzekerden kunnen via een vragenlijst hun ervaring en mening geven over hun zorgverzekering en zorgverzekeraar. Ieder(in) organiseert deze meldactie samen met de NPCF en het Landelijk Platform GGz.
Op basis waarvan kiest u uw zorgpolis? Heeft u er vertrouwen in dat zorgverzekeraars kwaliteit van zorg belangrijker vinden dan kosten? Heeft u wel eens langer dan vier weken moeten wachten op een consult of een behandeling? Doet uw zorgverzekeraar aan wachtlijstbemiddeling?
Het zijn vragen waarop Ieder(in), de NPCF en het Landelijk platform GGz een antwoord willen.
Belangrijke signalen
Doel van de meldactie is om een goed inzicht te krijgen in de ervaringen en mening van verzekerden met hun zorgverzekering en zorgverzekeraar en om tijdig knelpunten te signaleren en rapporteren. Bijvoorbeeld over de beschikbaarheid van zorg en de informatie hierover, wachtlijsten, de vrijheid om te kiezen tussen verschillende zorgverleners, en de extra rekeningen die mensen voor de zorg moeten betalen.
Doe mee met de meldactie
De meldactie loopt tot eind juni. We nodigen u uit om mee te doen. U kunt de vragenlijst invullen via onze website. Klik hier voor de meldactie.
Bron: ieder(in)