Is uw huisarts telefonisch goed bereikbaar? Wat voor cijfer geeft u uw huisarts en de praktijk? Biedt uw huisarts ook digitale zorg, oftewel kunt u ook via de computer met uw huisarts overleggen? Patiëntenfederatie NPCF peilt in een meldactie de ervaringen die mensen met de huisarts hadden en hebben in 2013/2014. Wat gaat volgens mensen goed en wat kan beter?
Vijf jaar later
Patiëntenfederatie NPCF hield in 2009 ook een meldactie over de huisartsenzorg. 58% van de deelnemers bleek niet binnen 24 uur voor een afspraak terecht te kunnen bij de huisarts. De helft van de mensen gaf aan dat de huisarts in de ochtend telefonisch moeilijk bereikbaar was. De NPCF wil weten hoe de situatie vijf jaar later is. Wat is er veranderd? Zijn huisartsen beter bereikbaar en welk rapportcijfer krijgen ze?
Doe mee
U kunt ons helpen de zorg beter te maken door deel te nemen aan deze Meldactie. Dat kunt u doen via onderstaande link. De Meldactie huisartsenzorg 2013-1014 loopt van maandag 3 maart 2014 tot en met eind maart 2014.
Lees hier het volledige artikel.