Ongeneeslijk ziek zijn, is al een last. Als de zorgproducten die je hard nodig hebt om het leven iets comfortabeler te maken, ook nog eens maanden op zich laten wachten, zorgt dit voor veel frustratie en ongemak. Medipoint, een zorgwinkel die hulpmiddelen levert aan zieken en ouderen, laat patiënten weken en soms zelfs maanden wachten.
En er zijn meer klachten over zorgwinkel Medipoint. Wat gaat Medipoint doen om deze problemen op te lossen?
4 maanden heb je niet, als ALS-patiënt.
Maarten uit Nijmegen lijdt aan de spierziekte ALS en heeft slechte ervaringen met Medipoint. Hij heeft een aangepaste sta-op-stoel nodig omdat hij, door het uitvallen van zijn spieren, niet de stabiliteit heeft zelf rechtop te zitten. Zonder een goede stoel die op zijn lichaam is afgesteld, heeft hij pijn. Omdat hij door zijn ziekte snel achteruit gaat, is het van belang dat hulpmiddelen zijn aangepast op de meest actuele situatie. Medipoint laat hem maar liefst vier maanden wachten, tijd die je als ALS-patiënt helemaal niet hebt. Waardoor Maarten op het moment van levering door zijn progressieve ziekte alweer in een ander stadium zit.
10 maanden wachten op sta-op-stoel
Ook Nancy uit Rijen heeft slechte ervaringen met Medipoint. Zij is al vijf jaar klant bij Medipoint maar moet nog steeds haar medische verhaal delen wanneer zij een product bestelt. Zij heeft de ziekte MS, waardoor haar lichaam langzaam verlamd raakt. Een doorligmatras of aangepaste sta-op-stoel zijn voor haar noodzakelijk om comfortabel haar leven te leiden. Dat zij 10 maanden moet wachten op een aangepaste sta-op-stoel, vindt ze onbegrijpelijk.
Lees hier het volledige artikel.