Het ministerie van VWS start 29 september de grootscheepse massamediacampagne om de transitie van zorg uit te leggen aan het brede publiek. De publiekscampagne heeft één centrale boodschap: de samenleving verandert, de zorg verandert mee.
Via allerlei kanalen gaat het ministerie de burger wijzen op de veranderingen en de aanleiding voor de veranderingen. Het zal een uitleg worden over de systeemveranderingen en visie, waarbij elementen als kwaliteit, betaalbaarheid en solidariteit centraal staan. Bovendien zal de campagne burgers doorverwijzen naar plaatsen waar specifieke doelgroepgerichte informatie te verkrijgen is.
Algemene brief
Deze informatie wordt vanaf 29 september verstrekt via advertenties in landelijke en regionale dagbladen. Vanaf begin oktober volgen radio en televisiespots. Zorgverzekeraars Nederland heeft ook het voornemen om in oktober een algemene brief te sturen vanuit zorgkantoren aan AWBZ-cliëntgroepen over de veranderingen in de zorg per 2015.
Lees hier het volledige artikel.