Een leven redden. Je hebt het in je.

De publiekscampagne van de Rijksoverheid om meer mensen zich te laten registreren als orgaandonor krijgt vanaf 7 april 2016 een ander karakter. Waar de campagne in voorgaande jaren vooral gericht was op mensen die al positief tegenover orgaandonatie staan, richt deze zich nu op mensen die nog twijfelen over orgaandonatie.

Onder het campagnemotto ‘Een leven redden. Je hebt het in je.’ spoort de campagne mensen vanaf april eerst aan om het gesprek te voeren over orgaandonatie met hun partner, kinderen of vrienden. Op het online platform www.orgaandonatie.nu (live vanaf 7 april) staan tips om mensen te helpen bij het voeren van dit gesprek.

Dit jaar komen in de zomer en in oktober tijdens de Donorweek een aantal drempels aan bod die mensen ervan weerhouden om zich te registreren. Het doel van de campagne is steeds: bespreekbaar maken van je twijfels, informatie geven en zo drempels wegnemen.

Belangrijk om te weten:

  • Op woensdag 6 april ontvang je verschillende digitale middelen in nieuwe campagnestijl om in te zetten in jouw netwerk.
  • Roze campagnematerialen van de eerdere campagne worden vervangen. Het roze materiaal dus liever niet meer gebruiken.
  • Roze papieren donorformulieren veranderen op  1 juli 2016. Tot die tijd kunnen de roze formulieren nog wel gebruikt worden.

Lees hier het volledige artikel.