Dokter, ziekenhuis, verpleeghuis en specialist bieden zorg, maar hoe goed kennen ze hun patiënt? Weten ze wat hij of zij wil?
Patiëntenfederatie NPCF gaat de komende maanden op zoek naar het antwoord op die vragen. Dat gebeurt in een campagne op Twitter en Facebook en met blogs op ZorgkaartNederland. Patiënten vertellen daar wat zij van hun zorgverlener verwachten. En zorgverleners en instellingen zeggen op hun beurt wat zij denken dat patiënten willen, anders dan alleen goed worden geholpen als het even kan.
De campagne loopt tot eind november wanneer Patiëntenfederatie NPCF bekendmaakt welke zorgaanbieders genomineerd zijn door het publiek. Op woensdag 9 december maakt Gerdi Verbeet, voorzitter van de Raad van Toezicht van Patiëntenfederatie NPCF, de winnaars bekend van de patiëntvriendelijkheidsprijzen 2015 tijdens het event ‘Kent u de wensen van uw patiënt?’.
Lees hier het volledige artikel.