Het Nationale Zorg Nummer gelanceerd!

Vanaf vandaag kunt u met uw vragen en zorgen over zorg, ondersteuning en participatie terecht bij het Nationale Zorg Nummer voor al uw zorgen over zorg, werk, onderwijs en wonen. U krijgt heldere antwoorden waarmee u vooruit kunt. En met uw vragen en ervaringen helpt u Ieder(in), Landelijk Platform GGz en Patiënteneratie NPCF, de organisaties achter het Nationale Zorg Nummer, op te komen voor uw belangen. Bel of mail of neem deel aan een van de meldacties van de organisaties.

Het Nationale Zorg Nummer is tot stand gekomen in het project ‘PG werkt samen’, waarin de drie koepels intensief samenwerken. Het streven is om de stem van mensen die zorg en ondersteuning nodig hebben krachtig te laten klinken. Doelstellingen zijn onder meer:

  • De telefonische bereikbaarheid vergroten voor mensen (cliënten, familie) met een vraag,  klacht of melding op het gebied van zorg, ondersteuning en participatie;
  • De wijze van registratie van vragen en antwoorden uniformeren;
  • Issues waar veel vragen of zorgen over zijn als input gebruiken voor belangenbehartiging.

Het Nationale Zorg Nummer –  0900-23 56 780 (20 cent per gesprek)
Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09:00 – 17:00 uur.

Het Nationale Zorg Nummer is een initiatief van Ieder(in), Landelijk Platform GGz en Patiëntenfederatie NPCF. Samen met onze partnerorganisaties, geven wij mensen die zorg en ondersteuning nodig hebben een stem én een steun in de rug.

Link naar contactformulier
Bron: Ieder(in)

Kijk hieronder naar een animatiefilmpje over het Nationaal Zorgnummer.