Het Juridisch Loket stopt met het geven van juridisch advies aan de balie. Op 7 april sluiten de balies van twintig vestigingen en vanaf 11 mei zijn de balies van alle vestigingen dicht. Er wordt voortaan vooral telefonisch en online advies gegeven of op afspraak bij een vestiging.
Het Juridisch Loket sluit de balies om het hoge aantal klanten te kunnen blijven helpen. Algemeen directeur Jan Albert Waal: “De wachtrijen aan de telefoon en aan de balie liepen op, terwijl het Juridisch Loket met minder personeel het werk moest doen. We moeten onze middelen slim inzetten om toch zo veel mogelijk mensen te helpen.”
De juristen in de vestigingen adviseren voortaan alleen nog op afspraak. Even binnenlopen voor advies is niet meer mogelijk. Waal: “Door deze aanpassing van onze werkwijze houden we meer personeel beschikbaar voor de telefonische dienstverlening. Zo kunnen we de lange wachttijden terugdringen. Klanten hoeven niet meer onnodig lang voor onze balie te wachten.”
Klanten die 0900-8020 bellen krijgen een persoonlijk juridisch advies van één van de 250 juristen die bij het Juridisch Loket werken. Blijkt aan de telefoon dat een uitgebreid juridisch advies nodig is, dan wordt er een afspraak gemaakt bij een vestiging in de buurt. De vestigingen blijven bestaan voor het houden van spreekuren op afspraak.
Lees hier het volledige artikel.