Facebookcampagne laat gevoel van alzheimer ervaren

Bij de start van de collecteweek op 4 november lanceert Alzheimer Nederland een unieke Facebookcampagne om jongeren meer te betrekken in de strijd tegen dementie. De tag- en fotofunctionaliteiten van Facebook worden in deze campagne op een vernuftige manier gebruikt, om zo mensen in hun vertrouwde omgeving heel even de impact van dementie te laten ervaren.

Het idee van de Facebookcampagne is dat mensen in een foto van een niet bestaand evenement getagd worden. Er verschijnt een foto op je tijdlijn van een evenement waarop jij te zien bent, maar waarvan je zeker weet dat je er niet bent geweest. Maar toch … je staat écht op die foto. Op deze eigentijdse manier ervaren mensen zelf even de verwarring waarmee dementiepatiënten dagelijks kampen en daarmee de impact van dementie.

Om het geheel nog geloofwaardiger te maken, werken we samen met bestaande organisaties zoals de Rollende Keukens, Upload Cinema en Mojo Concerts. Zij werken belangeloos mee aan deze campagne door op hun Facebookpagina een niet bestaand evenement te tonen en foto’s beschikbaar te stellen.

Vervolgens kun je zelf via de website hetalzheimerevent.nl je vrienden hetzelfde gevoel laten ervaren door een foto van hen te uploaden, die door ons bewerkt en in een foto van een evenement geplaatst wordt.

Bekijk hieronder het filmpje voor meer informatie en korte uitleg.