BeterDichtbij stelt digitaal contact met patiënten (berichten en beeldbellen) kosteloos beschikbaar aan ziekenhuizen

Veel ziekenhuizen en huisartsen(posten) moeten de poliklinische afspraken in het ziekenhuis of de praktijk afzeggen of vervangen door zorg op afstand in verband met het coronavirus (COVID-19). Steeds meer ziekenhuizen vragen of BeterDichtbij hierbij ingezet kan worden, om zo de poliklinische zorg waar mogelijk te continueren via digitaal berichtencontact of beeldbelconsulten.

Vanwege deze grote vraag en de uitzonderlijke situatie op dit moment, stelt BeterDichtbij de digitale dienst nu kosteloos beschikbaar aan alle ziekenhuizen in Nederland. Zo wordt het voor hun patiënten, na persoonlijke uitnodiging, mogelijk digitaal contact te hebben met de eigen arts.

Eenvoudig en veilig digitaal contact, ook vanuit huis
De digitale dienst BeterDichtbij maakt contact tussen zorgverleners en patiënten mogelijk. Zo kunnen zij contact met elkaar leggen wanneer ze dat zelf willen, en waar zij ook zijn. Bijvoorbeeld door berichten, foto’s en links met elkaar uit te wisselen, en indien gewenst ook op afstand te beeldbellen met elkaar. Patiënten gebruiken BeterDichtbij via een eenvoudige app, zorgverleners op een eigen webplatform. Veiligheid staat voorop, zo worden alle gegevens versleuteld verstuurd en kan registreren en inloggen altijd alleen na persoonlijke verificatie. BeterDichtbij voldoet vanzelfsprekend aan de AVG wetgeving en is NEN7510/ISO 27001 gecertificeerd.

Lees hier het volledige artikel.