Anderzorg-klanten krijgen digitale zorg met ‘App de Huisarts’

Klanten van Anderzorg (zorgverzekering van Coöperatie Menzis) kunnen sinds kort ook hun zorgvraag stellen via ‘App de Huisarts’. Medicinfo, een zorgorganisatie in Tilburg, ontwikkelde de app en levert met haar medisch team de zorg via chat en beeldbellen.

Bij vragen over hun gezondheid kunnen klanten van Anderzorg ‘App de Huisarts’ gebruiken. Ze doorlopen eerst de digitale triagemodule in de app waarin de urgentie en aard van de klacht beoordeeld wordt. Vervolgens gaan verzekerden via chat in gesprek met een verpleegkundige van Medicinfo. Daarop volgt een persoonlijk zelfzorgadvies en wordt er, wanneer nodig, een beeldbelgesprek ingepland met één van de huisartsen van Medicinfo. Wanneer fysiek onderzoek of verwijzing nodig is, wordt de klant geadviseerd contact op te nemen met de eigen huisarts.

Digitaal vaardige klanten
Wytze van der Veen, productowner bij Menzis: “Anderzorg-klanten zijn over het algemeen digitaal vaardig en maken graag gebruik van digitale (zorg)diensten. Met de app kunnen zij op elk gewenst moment en plaats hun vraag stellen. Het is een mooie aanvulling op de reguliere huisartsenzorg en een extra service voor onze Anderzorg klanten. Daarnaast willen we onderzoeken in welke mate ‘App de Huisarts’ effectief is in het beantwoorden van een klantvraag waarbij ook de druk op huisartsen wordt verminderd.”

Lees hier het volledige artikel.