Dagelijks ervaren klantadviseurs dilemma’s bij het beoordelen van de voortdurend stijgende meerzorg aanvragen voor cliënten. Meerzorg is een manier om complexe zorg die niet binnen het zorgprofiel van een cliënt past te financieren.
Om de klantadviseurs houvast te geven in het toekennen van meerzorg, is twee jaar geleden de pilot Morele Beraadkamer Meerzorg (MBM) gestart. Het laatste deel hiervan is op 25 november afgerond met een handreiking en moresprudentie voor alle beoordeelaars van meerzorg, die hen helpt hun werk beter te kunnen doen.
Besluitvorming zorgvuldiger
Door de pilot MBM hebben we beter alle beginselen (rechten) en belangen van alle betrokkenen in beeld die je in de besluitvorming rondom meerzorg moet meenemen. Daardoor wordt de besluitvorming zorgvuldiger en het geeft handvatten om de meerzorg toe te kennen rekening houdend met alle rechten, belangen en wensen van alle betrokkenen.
Lees hier het volledige artikel.